Minggu, 15 November 2015

7 Tips Memilih Satu Therapy Pengamal Alternatif

7 Tips Memilih Satu Therapy Pengamal Alternatif

Pengamal perubatan konvensional tidak menghabiskan masa yang cukup dengan pesakit mereka

Anda mungkin perasan lebih dan lebih hari ini bahawa terdapat kekangan masa apabila anda pergi untuk melihat seorang pengamal perubatan konvensional. Ini adalah kerana sebab-sebab ekonomi. Para doktor perlu melahirkan pesakit untuk membuat keuntungan. Jadi pada masa ini yang minimum dihabiskan dengan pesakit, doktor tidak mempunyai masa untuk melihat masalah pesakit secara holistik kerana keadaan kesihatan kita adalah hasil dari keadaan pilihan gaya hidup, senaman, diet dan persekitaran kita.

Pendekatan pengamal kesihatan alternatif adalah holistik

Pendekatan pengamal kesihatan alternatif, di sisi lain, adalah berbeza sama sekali. Mereka melihat kesihatan fizikal dan rohani badan secara keseluruhan. Ini adalah penting apabila kita perlu sembuh punca masalah ini supaya ia akan hilang selama-lamanya dan itu juga dengan cara semula jadi.

Jadi bagaimana anda memilih pengamal terapi alternatif yang akan menawarkan pengetahuan dan kefahaman mengenai kaedah pelengkap dan integratif?

Beberapa tips di bawah:

1. terlatih dalam Perubatan Alternatif

Apabila memilih pengamal yang perlu diingat yang rujukan peribadi atau profesional membawa kepada pengamal itu. Apakah kawasan yang pengkhususan dan pengalaman merawat pesakit dengan masalah yang sama. Adakah anda mempercayai sumber itu, adakah anda mempunyai kepercayaan terhadap pengamal alternatif yang dipilih. Buat kajian - kajian kelayakan mereka, organisasi profesional atau gabungan hospital.

2. Pendekatan Holistik

Pastikan dalam kandungan masa pelantikan itu mencukupi telah untuk mengemukakan soalan kepada kesihatan fizikal dan mental seperti diet, senaman, tahap tekanan, gaya hidup dan lain-lain perlu diberi perhatian lawatan anda secara keseluruhan dan bukan hanya menangani gejala. Jadi mengetahui jumlah pesakit pengamal melihat sehari dan berapa banyak masa yang dihabiskan dengan setiap pesakit.

3. Waktu Pejabat

Seawal anda perlu membuat temujanji dan masa kerja biasa di pejabat.

4. Pejabat Lokasi

Sebagai contoh mudah ke pengangkutan awam, tempat letak kereta, dan lain-lain

5. pendekatan Memberi Maklumat dan terbuka kepada pelantikan

Ia adalah penting bahawa pengamal kesihatan adalah terbuka dan jujur ​​dan bertanya soalan yang berkaitan dan pilihan tawaran dan pendapat dengan cara yang bertimbang rasa. Ini akan meletakkan minda anda selesa dan membuat anda lebih bijak dan santai tentang temujanji anda.

6. Hanya ubat itu bukan satu-satunya penyelesaian yang ditawarkan

Oleh kerana ahli terapi alternatif melihat punca keadaan kesihatan dan tidak gejala, itu bererti kelihatan di badan secara keseluruhan, dia harus menawarkan bukan hanya makanan tambahan herba atau sesi terapi. Beliau juga perlu memberikan cadangan sokongan tambahan serta tentang diet tertentu atau senaman dan lain-lain

7. Cadangan

Hanya apabila anda percayai pengamal kesihatan, percaya kepada-Nya dan percaya amalannya akan anda pernah mengesyorkan kepada orang lain. Jadi tanya diri anda, "Adakah saya mengesyorkan pengamal ini kepada keluarga atau kawan-kawan saya?" Jika jawapannya adalah "ya" maka anda berada di pemenang.

Untuk maklumat lanjut memuat turun perisian PERCUMA '6 Langkah Mudah Untuk Kesihatan yang Baik Sememangnya'

Tidak ada komentar:

Posting Komentar