Minggu, 15 November 2015

Enzim metabolik Adakah Enzim pencernaan

Enzim metabolik Adakah Enzim pencernaan

Apabila seseorang bertanya "apakah enzim metabolik", ini bermakna bahawa mereka hanya keliru dengan syarat-syarat. Pada dasarnya ini adalah hanya enzim yang terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran dan biasanya dihasilkan oleh badan di dalam mulut, di dalam perut dan dalam saluran pencernaan. Pankreas menghasilkan enzim pankreas yang juga memainkan peranan membintangi penghadaman. Dengan kegagalan yang berjaya daripada protein makanan, makanan yang diproses dan melepaskan nutrien penting yang diperlukan oleh badan. Nutrien ini memberi makan kepada tenaga badan, sebahagian penting yang membuat kerja metabolisme dan berfungsi dengan baik. Tanpa enzim ini, badan tidak boleh memetabolismekan dan boleh memecahkan dengan kelaparan dan menyesakkan sendiri.

Pada asasnya, enzim juga protein yang berfungsi tunggal adalah khusus untuk perkara-perkara tertentu dalam badan. Enzim ini akan memecahkan cermin solek protein zarah makanan dalam mulut dan menjadikannya lebih mudah untuk perut untuk terus memecahkan yang sama dan membuat mereka cukup kecil supaya mereka dengan mudah boleh lagi dipecahkan lagi di dalam saluran GI. Pendek kata, protein ini memecahkan protein tertentu untuk membantu dalam penghadaman yang menyuburkan badan, melalui metabolisme.

Enzim tumbuhan semula jadi adalah terbaik diambil dengan buah-buahan mentah dan sayur-sayuran seperti betik, anggur, nanas, pisang, mangga dan madu, hanya untuk menamakan beberapa. Walau bagaimanapun, enzim ini boleh mati jika mereka adalah tertakluk kepada haba semasa ia masak. Jadi adalah lebih baik untuk makan mereka mentah dan belum diproses. Sayur-sayuran dan buah-buahan, enzim kekal hidup untuk sehingga 72 jam selepas mereka mula-mula dituai.

Enzim penghadaman yang terdapat dalam saluran GI dari mulut turun ke usus dan mereka lebih stabil daripada yang tumbuhan. Walau bagaimanapun, mereka juga boleh dikompromi jika ada penyakit atau gangguan yang menjejaskan saluran dan pankreas yang menghasilkan enzim pankreas.

Kebanyakan orang berfikir bahawa jika mereka mengambil makanan tambahan enzim yang mereka lakukan badan yang baik. Baik yang benar, sehingga titik tertentu. Biasanya, doktor tidak akan mengesyorkan suplemen ini jika tidak ada gangguan kerana mereka hanya akan berbuat demikian jika dalam kes-kes masalah perubatan. Ini dipasarkan sebagai mengubati jubah kerja oleh beberapa ahli strategi pemasaran kotor, tetapi yang benar adalah, badan menghasilkan nombor yang betul dan tumbuh-tumbuhan yang dimakan juga menyediakan lebih daripada cukup.

Tanpa enzim, tidak akan ada perlindungan daripada bakteria, virus, parasit, yis dan lain-lain. Enzim mudah dan mudah memecahkan dinding protein berasaskan perlindungan mereka dan mudah membersihkan badan daripada mereka dengan curahan mereka keluar melalui najis. Buah-buahan dan sayur-sayuran juga mempunyai serat, penting lain dalam penghadaman kerana mereka perlahan-lahan menyeka sisa dan minyak terperangkap di dinding usus dan memerangkap mereka dalam gentian sehingga masa mereka boleh dihapuskan secara semula jadi.

Terdapat banyak cara untuk memastikan bahawa enzim metabolik dalam badan kita dengan hanya makan makanan yang betul dan memastikan bahawa badan tidak berpenyakit berkompromi pengeluaran enzim semula jadi. Tanpa protein penting, metabolisme badan boleh hancur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar