Minggu, 15 November 2015

Teori di sebalik terapi insulin Potentiation (IPT)

Teori di sebalik terapi insulin Potentiation (IPT)

Cabaran profesional perubatan moden berhadapan dengan kemoterapi adalah bahawa bahan kimia toksik menyerang kedua-dua sel yang sihat dan sel-sel kanser, mendatangkan malapetaka pada sistem imun pesakit, dan secara amnya merendahkan kualiti hidup pesakit. Selalunya, pesakit mendapati bahawa rawatan yang jauh lebih buruk daripada penyakit ini. Walau bagaimanapun, rawatan kanser alternatif Insulin Therapy Potentiation (IPT) menawarkan alternatif yang lebih lembut dengan serangan yang disasarkan pada sel-sel kanser dan keselesaan pesakit dipertingkatkan melalui kemoterapi dos rendah.

Sebagai rawatan kanser alternatif, Terapi Insulin Potentiation (IPT) dengan kemoterapi dos rendah adalah berdasarkan kepada teori bahawa insulin meningkatkan keberkesanan penyakit memerangi dadah seperti kemoterapi. Berikut adalah teori asas:

Insulin bertindak balas dengan reseptor insulin.

Dalam setiap sel, terdapat reseptor yang bertindak balas dengan insulin untuk mengawal glukosa sel (gula) pengambilan, untuk mengawasi pembiakan gen dan menggalakkan pertumbuhan sel. Insulin adalah salah satu hormon metabolik asas dalam badan.

Insulin meningkatkan pengambilan ubat-ubatan ke dalam sel-sel.

Melalui kajian yang penting dan kajian, insulin telah ditunjukkan untuk meningkatkan kepekatan ubat dalam sel-sel, mungkin dengan membuat membran lebih telap atau dengan membawa ubat ke dalam sel dalam proses yang dipanggil endocytosis.

Sel-sel kanser mempunyai reseptor insulin.

Insulin adalah faktor pertumbuhan yang meningkatkan kadar pertumbuhan, kadar bahagian dan pembiakan sel-sel. Sel-sel kanser membiak tanpa kawalan, kadang-kadang merembeskan hormon pertumbuhan diri mereka untuk mempercepatkan proses. Sel-sel kanser ini dipercayai mempunyai reseptor pertumbuhan hormon daripada sel-sel normal. Berkembang dan pemisah memerlukan bahan api - iaitu glukosa. Oleh kerana sel-sel kanser membesar lebih cepat daripada sel-sel normal, ia mengikuti bahawa mereka mempunyai kemampuan yang lebih besar untuk gula pengambilan. Pengambilan gula dibantu oleh insulin. Oleh itu, sel-sel kanser mesti mempunyai reseptor insulin.

Insulin merangsang pembahagian sel, menjadikan sel-sel kanser lebih mudah terdedah kepada ubat-ubatan toksik.

Telah diketahui bahawa insulin akan merangsang reseptor pertumbuhan lain pada sel-sel, meningkatkan metabolisme sel dan merangsang pembahagian sel. Semasa IPT, seseorang pesakit akan diberikan dos insulin dan ia dipercayai bahawa sel-sel kanser akan trigged untuk pergi ke fasa pembahagian sel di mana mereka lebih mudah terdedah kepada ubat-ubatan toksik. Oleh kerana sel-sel kanser mempunyai reseptor pertumbuhan hormon, mereka akan mencetuskan lebih daripada sel-sel normal, oleh itu sel-sel kanser lebih akan dibunuh daripada sel-sel normal.

Kurang dadah chemotherapeutic diperlukan.

IPT menggunakan dos yang lebih rendah dadah chemotherapeutic daripada kemoterapi standard kerana insulin tambahan mensasarkan sel-sel kanser lebih sel-sel sihat, membuat proses yang lebih cekap. Oleh itu, pesakit tidak mengalami sebagai teruk negatif kesan sampingan kemoterapi. Kajian saintifik dan kajian kes individu telah menunjukkan kualiti yang lebih besar daripada hidup di kalangan pesakit yang telah menjalani IPT.

Sejak tahun 1930-an apabila IPT mula dibangunkan, terdapat banyak kajian untuk menguji keberkesanan IPT. Walaupun khusus IPT tidak terbukti sepenuhnya, bukti menunjukkan manfaat ke atas rawatan kanser tradisional. Sebagai penyelidikan yang mula berkembang, IPT boleh menjadi rawatan kanser yang lebih utama.

Pada Euromed, kami mempunyai bilangan terbesar IPT melatih pakar-pakar perubatan di dunia. Kami adalah dikhaskan untuk rawatan kanser holistik dan mencadangkan IPT kepada ramai pesakit kami kerana ia membolehkan mereka memberi tumpuan kepada kesihatan mereka, tanpa kesan melemahkan kemoterapi tradisional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar