Minggu, 15 November 2015

Rawatan Ayurveda - Lima Rawatan berkuasa dalam Ayurveda

Rawatan Ayurveda - Lima Rawatan berkuasa dalam Ayurveda

Rawatan Ayurveda berasal dari budaya India dan telah diamalkan di seluruh dunia sebagai bentuk yang membanggakan perubatan alternatif. Walaupun ia telah berpengaruh dalam perubatan Barat, orang-orang yang menambah perubatan Ayurveda dan rawatan untuk senjata mereka berkaitan dengan itu rawatan sebagai percuma, yang tidak bertujuan untuk menggantikan rawatan pesakit sedang menerima untuk penyakit dan penyakit. Beberapa renditions teknik penyembuhan Ayurveda telah digunakan di seluruh dunia untuk melengkapkan terapi rawatan sedia ada atau program dan memperbaiki kehidupan penerima.

Rawatan Ayurveda

Rawatan ini menekankan pentingnya ubat berasaskan tumbuhan dan, pada masa-masa, produk haiwan. Rawatan ini merangkumi pelbagai jenis herba, minyak dan pes herba yang digunakan oleh yang dimakan atau yang dipohon pada bahagian-bahagian yang berlainan di badan.

Revitalizing rawatan terapeutik yang digunakan dalam beberapa atmosfera termasuk spa, kelab kesihatan dan institusi penyembuhan holistik. Di setiap lokasi ini, ahli terapi akan menyesuaikan rawatan untuk memenuhi keperluan khusus setiap pesakit dan menyediakan keseimbangan yang optimum dan khasiat untuk kedua-dua minda penerima dan badan. Semua rawatan Ayurveda dan terapi menggalakkan sifat semula jadi, lembut dan menyenangkan dalam hidup anda. Rawatan akan berbeza-beza dari Pizichilli, Udvartna, Gandharva, Shirodhara, Marm dan lain-lain lagi. Ini semua akan menggalakkan aspek yang berbeza kesejahteraan emosi, penyembuhan fizikal, atau kebangkitan rohani bergantung kepada keperluan dan pelanggan.

1) Rawatan Pizichilli

The Pizichilli Urut Ayurveda adalah salah satu daripada rawatan yang ditawarkan oleh ahli terapi dalam masyarakat Barat. Ini rawatan yang khusus direka untuk membersihkan dan meremajakan tubuh dengan memupuk aliran panas, minyak herba yang terlicin ke dalam badan dalam bentuk urutan. Walaupun pengalaman yang akan meninggalkan anda segar dan santai, tujuan utama terapi ini adalah untuk meningkatkan peredaran di seluruh badan dan mengurangkan toksin.

2) Rawatan Udvartna untuk Sasaran limfatik

Terapi Udvartna mengelupas kulit dan merangsang otot di seluruh tubuh manusia untuk kebaikan aliran darah dan edaran. Dengan penggunaan ubat-ubatan dan ubat-ubatan Ayurvedic, termasuk pes herba dan minyak, dua ahli terapi akan melaksanakan teknik yang akan mengurangkan pembendungan cecair dan longkang sistem limfa untuk rasa pencerahan. Pengurangan cecair akan meninggalkan perasaan anda kurang berat dan dengan tenaga yang baru ditemui.

3) Terapi Gandharva

Kategori ini dalam rawatan Ayurveda adalah harmonik paling tandan dan sasaran ketenangan dalam kedua-dua minda dan badan dengan terapi bunyi. Dengan mensasarkan tenaga kedua-dua minda dan badan anda, mangkuk nyanyian kristal menyedarkan daya hidup pesakit dan kebahagiaan. Walaupun tidak ada sentuhan atau perubatan Ayurveda yang berkaitan dengan rawatan ini, anda benar-benar akan menghargai bagaimana berkesan ini bentuk bunyi boleh menjadi kepada memulihkan kesihatan dan perasaan yang mendalam tentang kesejahteraan.

4) Rawatan Shirodhara untuk Pusat Sistem Saraf

Di antara semua rawatan Ayurveda terapi Shirodhara ini direka untuk mendorong keadaan meditasi dalam. Semasa sesi ini santai, ahli terapi anda secara sistematik akan mencurahkan minyak panas pada dahi anda mensasarkan pusat bertenaga intuitif badan. Oleh menenangkan kawasan di chakra keenam melalui sesi yang kerap, anda akan menjadi orang yang lebih kreatif dan intuitif

5) Marma Persimpangan

Ini rawatan Ayurveda merangkumi titik persilangan antara badan, emosi dan minda. Dengan penggunaan ubat-ubat Ayurveda dan minyak yang khusus untuk persimpangan ini, ahli terapi akan melaksanakan sentuhan pekeliling yang akan merangsang titik-titik tertentu di dalam tubuh manusia untuk tenaga, pemulihan dan peremajaan. Pergerakan-pergerakan ini akan menyedarkan sistem penyembuhan dalaman anda, menghasilkan rasa yang mendalam tentang kesejahteraan.

Seperti yang anda lihat, terdapat banyak bentuk terapi yang boleh dilakukan bergantung kepada penyakit anda. Anda harus berjumpa dengan ahli terapi atau pakar yang akan mensasarkan keperluan khusus anda. Rawatan Ayurveda adalah cara yang baik untuk memulihkan semula badan, minda dan jiwa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar