Kamis, 12 November 2015

Nikmati Mendapatkan Fit - Lapan Tips Penting untuk Bantuan Anda Elakkan Achilles Tendonitis

Nikmati Mendapatkan Fit - Lapan Tips Penting untuk Bantuan Anda Elakkan Achilles Tendonitis

Jadi kali ini anda benar-benar serius? Kali ini anda akan mendapatkan dalam bentuk. Jadi dari anda pergi, yang menjulang-julang keluar pintu dalam jenama baru kasut jogging anda, bersedia untuk membuat perubahan, HARI INI! Kita bercakap senaman serta-merta, hadir untuk sebelas, HARI INI! Tidak mengambil kira fakta bahawa anda telah menjadi pahlawan hujung minggu separuh hati pada terbaik, sehingga point..but ini HARI INI, segera, anda akan berenang panjang dan keras!

Dan perkara seterusnya yang anda tahu, "Aduh!" Berhati-hati, kerana harapan segera ini untuk melaksanakan seperti seorang atlet adalah salah satu contoh di mana Achilles tendonitis bermula, dan di mana ia boleh dielakkan. Perhatikan tips berikut, supaya anda tidak berakhir di luar musim ini.

Betul di depan, Apakah Achilles tendonitis?

Achilles tendonitis adalah pelbagai tendonitis yang melibatkan saraf tumit, lebih dikenali sebagai tendon Achilles. Ia boleh menjadi distressfully menyakitkan, dan biasanya boleh meletakkan pesakit sepenuhnya daripada tindakan.

Tendon Achilles tendon adalah yang paling kukuh di dalam badan. Ia juga merupakan yang paling sukar dan yang terbesar. Tendon ini pergi sepanjang jalan ke bawah bahagian belakang kaki yang lebih rendah, bermula di belakang lutut ke tumit. Tendon Achilles membolehkan kita untuk berjalan. Ini tendon sebenarnya mengikat dirinya kepada tulang tumit (calcaneus), dan menghubungkan otot kaki ke kaki. Jika tiada ia kita akan tidak dapat meningkatkan tumit kami dari tanah. Ia adalah selamat untuk mengatakan ia adalah penting untuk program latihan kami!

Cara yang sukar kurangnya untuk mendapatkan dalam bentuk adalah untuk berseronok semasa anda melakukannya! Walau bagaimanapun, ini adalah di mana starter boleh peluang kecederaan Achilles jika mereka tidak berhati-hati. Antara aktiviti yang paling memuaskan dan sukan termasuk pergerakan yang kedua-dua cepat dan spontan. Sebagai contoh, seorang atlet mesti bertindak balas, semasa bermain bola keranjang, kepada lawan masing-masing tiba-tiba berpura-pura kiri, dan kemudian memandu ke lorong untuk menjaringkan gol. Atlet sama memutuskan dalam sekelip mata apa yang dia / dia akan lakukan pada hujung yang lain daripada mahkamah untuk mengecoh lawan, dan menggunakan keputusan strategi pesat untuk menjaringkan gol. Itu bermula pantas berulang-ulang dan berhenti adalah biasa dalam sukan seperti tenis, skuasy, bola sepak, dan besbol, untuk menamakan beberapa. Mereka yang bermain atau cuba jenis olahraga mahir adalah berisiko tinggi untuk memupuk Achilles tendonitis.

8 Tips Penting untuk Bantuan Anda Tinggal Jauh dari Achilles Tendonitis

Sebelum Anda Mulakan rutin Latihan:

1. Pergi Mudah. Walaupun semangat awal anda, memulakan jadual latihan baru secara beransur-ansur. Jika anda baru belajar sukan atau senaman - mengambil mudah. Orang baru lebih terdedah kepada kecederaan daripada rakan-rakan mereka berpengalaman. Selalunya, Achilles tendonitis membangun kerana berbanding pendatang baru teruja bermula aktiviti jenama baru tanpa berkesan pemanasan, dan tanpa memberi perhatian kepada latihan asas regangan.

Di tengah-tengah kegembiraan mereka, ahli sukan ini lebih memberi diri mereka sendiri. Badan mereka tidak digunakan untuk yang berlebihan dan tekanan. Tendon fizikal kaku selepas satu tempoh tidak aktif. Mereka tidak begitu fleksibel, dan oleh itu terdedah kepada air mata kecil. Seseorang yang tidak melaksanakan secara teratur, tetapi yang kemudian bermula satu program senaman yang ketat, adalah meletakkan diri mereka dalam bahaya. Regangan dan mengambil mudah pada awal latihan anda akan melindungi Achilles tendonitis dalam kes ini. Ia mungkin anda akan dihantar terus ke luar, dengan kecederaan yang menyeksakan, jika cadangan ini diabaikan.

2. Pakai Kasut Smart pada permukaan Pintar. Achilles tendonitis adalah lebih cenderung untuk berlaku jika anda tidak memakai kasut yang boleh diterima, atau jika permukaan tanah dalam keadaan basah, tidak sekata, atau kasar. Ia juga penting untuk memilih kasut yang direka untuk sukan anda khususnya, dan satu yang mempunyai sokongan yang mencukupi. Sebagai contoh, tidak memakai kasut berjalan untuk bola sepak tertutup, kerana tapak kaki tidak direka untuk permukaan itu, dan akan mengakibatkan cengkaman hyper dipergiatkan yang akan twist pergelangan kaki anda. Jika anda menjalankan jejak, dan kawasan tanah yang berbatu dan bergerigi, menjadi sangat sedar laluan anda dan apa yang akan berlaku. Hills boleh menjadi kawasan yang sangat mengancam untuk pelari. Tendon adalah di bawah ketegangan yang paling dan tekanan apabila mengenakan tenaga untuk mendaki bukit dan turun bukit sama. Mengandungi rehat ke dalam rutin anda adalah tambahan mudah lagi amat membantu untuk latihan. Regangan dan menghidratkan semasa waktu rehat ini adalah bijak juga.

3. Vary Workout Anda. Cuba untuk menenun aktiviti kegemaran anda ke dalam cross-latihan routine.A contoh yang sempurna menyeronokkan untuk berubah sehingga kesan-loading rutin berjalan satu hari dan kemudian berenang seterusnya. Orang yang bergaul latihan kesannya lebih rendah dengan latihan kesannya lebih tinggi seperti Berbasikal berpasangan bersama-sama dengan tenis, sebahagian besarnya mengurangkan bahaya mereka Achilles tendonitis, di samping menguatkan otot-otot mereka. Yang berbeza-beza senaman anda tidak akan merosakkan mana-mana satu otot atau kumpulan otot khususnya. Selain itu, anda akan menjadi lebih baik dalam setiap sukan, yang boleh membantu mengubah rutin senaman anda ke masa lapang sepanjang hayat yang sihat, menyeronokkan, memuaskan, dan hobi seimbang.

4. Melibatkan Pro! Kita sering menyeru bantuan kontraktor untuk membuat pembaikan rumah kerana kita sedar bahawa kita tidak mahu membuat satu kesilapan berbahaya di kawasan yang sangat asas lagi asing kepada kita. Logik yang sama boleh digunakan untuk latihan dan bekerja di luar. Arahan mahir akan membolehkan anda untuk meningkatkan keupayaan anda sambil mengurangkan kemungkinan anda tendonitis. Memberikan pertimbangan didikan seorang pro apabila menggunakan peralatan senaman yang baru kepada anda. Jika anda seorang pemula, seperti tenis snowboarding, pelajaran akan terbukti menjadi tidak ternilai, dan boleh menyelamatkan kamu dari sakit ke bawah baris. Achilles tendonitis sering berlaku selepas pemula mencuba aktiviti baru dengan penuh semangat, dan disebabkan oleh kurang pengalaman, satu episod tekanan tunggal atau satu siri berulang peristiwa tekanan sepanjang hari pada tendon, mencetuskan tendonitis menyakitkan untuk berkembang.

Beberapa Strategi Penyembuhan Alternatif untuk Tendonitis

5. Tambah angkat berat untuk latihan anda. Makanan tambahan daripada program benar-benar berasingan latihan berat badan akan meningkatkan fleksibiliti, dan membuat semua otot anda lebih kuat. Ini memberi anda badan yang kuat yang lebih baik boleh menampung cabaran atlit, dan mencegah kecederaan lebih mudah.

6. Berhati-hati dalam kasut tumit tinggi. Wanita yang memakai kasut bertumit tinggi juga mempunyai risiko untuk mendapat tendonitis. Tendon menyesuaikan diri dan menjadi lebih pendek lebih kerap wanita memakai kasut tumit tinggi. Kemudian apabila dia berubah kepada kasut bertumit rata, tendon Achilles mesti memanjangkan untuk disesuaikan kepada keadaan yang tidak dikenali, dan menjadi teruk. Untuk mengelakkan ini, wanita harus meluruskan sebelum memakai kasut tumit tinggi untuk tempoh masa yang panjang.

7. Buat Ruang Kerja Anda Fit. Ini bermakna membuat kerja anda ruang "ergonomik." Ergonomik ialah sains yang menunjukkan ia adalah penting untuk melengkapkan tempat kerja anda untuk menyesuaikan badan anda. Sains ini adalah khusus untuk mengurangkan tekanan berterusan pada sendi, sementara masih mengekalkan produktiviti pekerja. At-kerja ergonomik membantu untuk mengurangkan tekanan ke atas banyak bergantung kepada sendi seperti siku, bahu, dan pergelangan tangan. Jika tempat kerja tidak direka secara ergonomik, tendon anda boleh menjadi beban dan tegang, yang membawa kepada tendinitis pedih.

8. Memanaskan badan dan sejuk. Prepping badan anda untuk aktiviti akan datang ialah tetulang untuk sesi latihan yang lancar. Begitu juga sama penting, pastikan untuk merehatkan diri secukupnya supaya badan boleh menyesuaikan diri dengan perubahan dalam tahap tenaga dan ketegangan sendi. Ini sebelum dan selepas petunjuk tidak hanya dikenakan ke atas aktiviti yang jelas seperti sukan atau gimnasium latihan. Selalunya orang terlibat dalam aktiviti rumah, seperti kotak bergerak, atau mengecat siling, dan lain-lain, adalah keliru apabila mereka menghadapi tekanan tendinitis. Sentiasa ingat, tidak kira sama ada atau tidak anda bermain sukan, tendonitis akan muncul jika anda berulang-ulang melaksanakan apa-apa gerakan.

Ingat: Sakit dan tidak selesa adalah cara badan anda mengumumkan kepada anda bahawa sesuatu yang tidak kena. Anda perlu mendengar badan anda untuk mengatasi kecederaan yang berterusan. Jika anda mengalami Achilles tendinitis, memulakan rawatan dengan bungkus anjal over-the-counter, yang membekalkan struktur dan mentadbir mampatan kekal mengandungi bengkak. Explore terapi urut yang meningkatkan bekalan darah dan meningkatkan peredaran secara keseluruhan. Jika anda perlu menjalankan, hanya melibatkan diri dalam usaha berimpak rendah, memohon ais selepas itu, dan meningkatkan kaki anda untuk menyumbang kepada penyembuhan. A topikal anti-radang juga boleh memberikan kelegaan sementara. Berhati-hati dengan pelekat kesakitan anda dengan ubat memberi risiko kecederaan semula kerana anda tidak dapat merasakan kesakitan yang hadir.

Dengan langkah-langkah pencegahan, dan program senaman yang sesuai, baju renang anda badan bersedia adalah hanya sekitar sudut!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar