Minggu, 15 November 2015

Produk Neem mempunyai banyak kegunaan dan faedah-faedah

Produk Neem mempunyai banyak kegunaan dan faedah-faedah

Neem telah digunakan untuk beribu-ribu tahun di dalam pelbagai cara. Produk neem termasuk minyak neem, ekstrak neem, ubat gigi, syampu, dan banyak lagi. Keajaiban neem adalah bahawa ia mempunyai anti kulat, anti bakteria, anti parasit, dan anti virus yang membuat ia sangat berguna.

Neem minyak boleh digunakan di taman untuk menjaga perosak dari tumbuh-tumbuhan. Permohonan semula biasanya diperlukan setiap beberapa hari, namun. Campuran minyak kira-kira 3% hingga air dalam botol semburan adalah membantu, sedikit pergi jauh. Juga, tekun kerana ia memerlukan sedikit masa untuk menjadi berkesan. Neem memang semulajadi dan mudah kepada alam sekitar dan tumbuh-tumbuhan berbanding dengan beberapa racun serangga kedai jenama. Anda boleh menggunakan neem dalam banyak produk berkebun semula jadi sekarang. Selain itu, neem membuat penghalau serangga yang besar.

Hubungi besar untuk penjagaan badan. Dalam ubat gigi, ia memastikan mulut dan gusi anda bersih dan sihat. Dalam syampu besar untuk skalp gatal atau gangguan kulit yang lain. Anda boleh menggunakan syampu ini pada anjing anda untuk menjauhkan diri perosak seperti kutu dan kutu juga. Neem sabun boleh membantu bagi mereka yang mempunyai ruam kulit atau kulit yang berkaitan masalah-masalah lain seperti jerawat, ekzema, psoriasis atau kudis. Ia juga boleh digunakan untuk kutu. Serbuk neem daun juga boleh didapati yang boleh dibuat ke dalam pes dan diletakkan di atas kulit untuk jerawat, bisul atau gangguan kulit yang lain.

Untuk pembersihan dalaman, minum teh neem. Kapsul juga boleh didapati berguna untuk memerangi gangguan perut yang melibatkan bakteria, parasit atau virus. Mengambil neem dalaman boleh membantu membersihkan keadaan kulit juga.

Neem adalah salah satu ubat yang paling popular di India, yang datang dari sebatang pohon yang tumbuh dengan mudah di sana. Ia juga dikenali sebagai Azadirachta indica, telah digunakan untuk pelbagai penyakit untuk beribu-ribu tahun. Menemui manfaat dan kegunaan produk neem diri sendiri dan nikmati ubat semula jadi pokok ini menyediakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar