Kamis, 12 November 2015

Faedah Kesihatan Semulajadi Ekstrak Melon pahit

Faedah Kesihatan Semulajadi Ekstrak Melon pahit

Ubat-ubatan alternatif boleh berbeza-beza dan mereka boleh disediakan dalam pelbagai cara yang boleh digunakan untuk meningkatkan kesihatan dan merawat beberapa jenis masalah kesihatan. Salah satu daripadanya adalah melalui penggunaan pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan yang anda boleh menanam di taman anda sendiri. The peria atau nama saintifiknya mamordica charantia adalah buah dari anggur yang boleh dimakan dan disediakan dengan cara yang berbeza yang boleh membawa banyak manfaat kesihatan. Walaupun tidak ada kesan terapeutik yang terbukti lagi, ia telah menunjukkan beberapa kejayaan menjanjikan bagi sesetengah orang yang mempunyai beberapa jenis keadaan perubatan.

Seperti sayur-sayuran dan buah-buahan yang lain, menyediakan resipi peria sebagai sebahagian daripada hidangan harian anda boleh membantu dalam pencernaan anda makanan. Oleh kerana ia kaya dengan serat, ia boleh melegakan sembelit. Ia boleh menambah pukal kepada usus anda dan dengan itu menyediakan kemudahan apabila anda mahu menghapuskan pembaziran anda. Anda boleh mencari jalan bagaimana untuk menyediakan dengan membuang rasa pahit supaya ia akan menjadi lebih menarik kepada mulut anda.

Selain daripada manfaat terhadap penghadaman, ekstrak tembikai pahit juga telah menunjukkan beberapa bantuan dalam perkembangan yang perlahan HIV. Dengan vitamin dan mineral yang terkandung di dalamnya, ia membantu meningkatkan sistem imun yang mengambilnya setiap hari. Ini entah bagaimana membantu pesakit untuk melawan kesan HIV. Tiada lagi ujian klinikal untuk membuktikan bahawa ia boleh merawat HIV tetapi ia boleh menjadi alternatif yang baik dalam memperlahankan teruk.

Ekstrak peria yang secara komersial dibuat ke dalam persiapan teh juga boleh memberi manfaat kepada mereka yang mempunyai kencing manis, tekanan darah tinggi dan masalah apabila ia datang kepada penurunan berat kawalan. Ia sedikit sebanyak ditunjukkan sumbangan dalam menurunkan paras glukosa dalam darah, mengurangkan tekanan darah ke tahap normal dan sudah tentu penurunan berat badan bagi individu obes. Ini jenis buah-buahan mempunyai potensi untuk melawan kesan penyakit kencing manis di dalam badan.

Ini adalah faedah mungkin yang anda boleh mendapatkan dari jenis ini buah-buahan yang anda boleh dengan mudah berkembang di taman anda dengan keadaan cuaca yang baik. Walau bagaimanapun, anda perlu berhati-hati kerana benih peria membahayakan anak-anak anda. Pastikan anda membuang mereka dengan baik sebaik sahaja anda mendapatkan ekstrak buah atau menyediakan sesuatu untuk makanan anda. Anda boleh mendapatkan ekstrak dengan memerah dengan baik atau gulung dengan garam.

Anda juga harus ingat bahawa jika ia mempunyai beberapa kesan ke atas pentadbiran insulin anda kemudian cuba untuk berunding dengan doktor anda. Perubahan boleh dibuat dan pemantauan perlu dilakukan pada tahap anda glukosa darah supaya anda akan tahu sama ada anda perlu memberitahu doktor anda mengenai sebarang pelarasan apabila ia datang kepada dos insulin yang anda perlu mentadbir pada masa-masa tertentu.

Resipi peria dan persiapan disediakan untuk anda dengan mencari di internet dan buku masakan lain. Ini jenis buah-buahan memang boleh membawa banyak faedah kesihatan semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar