Kamis, 12 November 2015

Dahi Berpeluh - The Top 5 Punca

Dahi Berpeluh - The Top 5 Punca

Beberapa perkara yang mudah untuk menyembunyikan seperti helm yang datang longgar dari seluar anda. Kemudian ada perkara-perkara lain seperti bersembunyi peluh dahi dan itu seperti cuba untuk menghentikan hujan. Dan sebagai sukar kerana ia adalah untuk menjaga sedalam-dalamnya berpeluh tanpa disedari, bayangkan betapa mustahil bagi memudahkan pergerakan berpeluh dahi. Apa yang lebih teruk lagi ialah berpeluh bermula tanpa amaran. Muka anda bermula untuk mendapatkan panas dari luar dan dalam. Seterusnya, anda mula bersinar, maka manik peluh mula roll ke bawah muka anda. Akhir sekali, anda berpeluh seperti pili bomba, berkuat kuasa sepenuhnya tanpa injap cut-off. Ini kejadian yang biasa berlaku untuk penghidap peluh berlebihan adalah menjengkelkan dan teruk, apatah lagi memalukan. Malangnya, punca lazim berpeluh dahi adalah kegiatan sehari-hari di sebahagian besar hidup kita.

Kebanyakan orang tidak benar-benar tahu bahawa peluh berlebihan memberi kesan kepada 3 peratus daripada penduduk kita. Sebahagian daripada sebab-sebab itu adalah kerana profesional perubatan kita tidak melihatnya sebagai satu masalah yang serius. Apabila pesakit akan menjadualkan pelantikan kerana peluh berlebihan; kami telah mendengar, ada dilaporkan sentimen seperti: pulang ke rumah dan berhenti merungut. Orang-orang profesional adalah jelas kurang maklumat dan tidak sedar sebelah psikologi yang dikaitkan dengan lebih berpeluh.

Kemungkinan besar jika anda seorang mangsa hiperhidrosis (peluh berlebihan), anda mungkin telah mengalami ini. Walaupun perubatan moden masih tidak cukup tahu bagaimana untuk menghentikan peluh berlebihan atau apakah punca lazim, terdapat petunjuk dari pesakit lain yang telah terdahulu sebelum kamu.

Terdapat banyak sebab-sebab yang seolah-olah membawa berpeluh dahi, disenaraikan di bawah adalah sebahagian kecil dari mereka. Perlu diingat bahawa mereka akan berbeza-beza dari seorang ke seorang.

Kebimbangan: Kebimbangan adalah tindak balas semula jadi tubuh terhadap bahaya, pencetus automatik yang akan terpadam apabila kita berada di bawah tekanan. Beberapa gejala kebimbangan; perlumbaan denyutan jantung, rama-rama perut dan kegelisahan.

Tekanan: Tekanan adalah satu emosi yang tidak dapat dielakkan. Kita semua mengalami tekanan dalam kehidupan seharian kita. Walau bagaimanapun, tekanan kronik boleh menjadi sangat memudaratkan lebih-semua kami kesihatan.

Kemarahan: Kecuali anda Ibu Theresa; kemarahan adalah sesuatu yang anda telah mengalami. Kemarahan biasanya membina cepat dan ganas. Ia biasanya tindak balas usus kepada keadaan atau masalah.

Ketakutan: ketakutan adalah emosi melumpuhkan. Ia merupakan satu emosi pemikiran. Banyak kali kita takut yang tidak diketahui. Kita menjadi takut apabila kita hilang keupayaan untuk berfikir secara rasional dan logik.

Tarikan: Membina keseronokan mengambil banyak tenaga. Membakar jumlah yang perlu tenaga menyebabkan badan kita untuk menjadi panas dan sebaik sahaja kami menjadi panas, otak melapor kepada sistem saraf. Ia menghantar isyarat untuk menjaga kita sejuk dan proses ini dikenali sebagai berpeluh.

Nah, 5 punca berpeluh dahi. Emosi adalah salah satu punca utama dahi-berpeluh. Rata-rata orang mempunyai kecenderungan untuk berpeluh ketika mereka gelisah, tertekan, marah, teruja atau cemas; tetapi orang-orang yang mengalami peluh berlebihan (hiperhidrosis) pasti akan berpeluh. Dan lebih daripada mungkin ia akan menunjukkan seluruh muka mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar