Minggu, 15 November 2015

Software Tips PERCUMA Bagaimana untuk mengekalkan kesihatan yang baik secara semula jadi

Software Tips PERCUMA Bagaimana untuk mengekalkan kesihatan yang baik secara semula jadi

Langkah pertama akan sentiasa menilai kesihatan anda. Terdapat beberapa alat dalam talian percuma interaktif dan kalkulator untuk membantu anda berbuat demikian. Sebaik sahaja anda tahu dan mengenali keadaan kesihatan anda, anda boleh pergi ke langkah seterusnya untuk mengetahui tentang Kaedah alternatif penyembuhan yang boleh menangani keadaan ini.

Sebaik sahaja anda tahu apa yang menyebabkan keadaan kesihatan anda dan anda berminat untuk menangani punca dengan ubat alternatif atau terapi, adalah penting untuk menggali jauh ke dalam Perubatan Alternatif untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya.

Alternatif ini juga dikenali sebagai Perubatan Komplementari dan Alternatif atau CAM. Ia menyelubungi semua produk dan terapi yang tidak membentuk, dari segi perubatan, 'penjagaan standard'. Contoh CAM akan Akupunktur, Perubatan Herba, Perubatan Cina Tradisional, kiropraktik, dan lain-lain Perubatan Alternatif telah diamalkan dengan berkesan oleh pelbagai budaya selama ribuan tahun di seluruh dunia. Yang beribu-ribu tahun sebelum perubatan moden dan penjagaan standard dicipta. Malah perubatan moden adalah berdasarkan kepada pemerhatian pengamal perubatan tradisional dan semula jadi yang sepanjang zaman menilai keberkesanan setiap ubat atau terapi.

Kira-kira 80% daripada perubatan moden adalah versi sintetik unsur terpencil dan diekstrak dalam tumbuhan yang telah digunakan sebagai ubat untuk berabad-abad. Masalahnya ialah bahawa sebagai tumbuhan keseluruhan ia berkesan namun apabila diasingkan ia paling kerap boleh menyebabkan kesan sampingan kerana bahagian sokongan dikeluarkan dari unsur aktif.

CAM boleh dikelaskan kepada 5 kaedah yang berbeza:

1 Sistem Perubatan Alternatif seperti Ayurveda dan perubatan homeopati

2 Mind - Campur tangan badan seperti meditasi dan yoga

3 terapi Manipukative dan Badan berasaskan seperti kiropraktik dan urutan

4 Terapi Berdasarkan biologi seperti perubatan herba dan Chines Perubatan tradisional

5 Terapi Tenaga seperti Reiki dan Akupunktur.

Untuk perisian PERCUMA muat turun sumber yang lebih menyeluruh

Tidak ada komentar:

Posting Komentar