Minggu, 15 November 2015

Gangguan pencernaan - Cari Pemulihan Berkesan Untuk Berurusan Dengan Mereka (Bahagian 1)

Gangguan pencernaan - Cari Pemulihan Berkesan Untuk Berurusan Dengan Mereka (Bahagian 1)

Tawaran artikel dengan ubat-ubat yang berkesan untuk menangani gangguan pencernaan. Gangguan pencernaan termasuk cirit-birit, sembelit, buasir, ulser dan lain-lain herba yang disebut dalam artikel itu perlu digunakan untuk membuat teh herba atau merebus.

Dalam usaha untuk merawat cirit-birit, anda perlu menggunakan pokok paya batang, tunas birch, kulit kayu oak, tormentil batang bawah dan bistort batang bawah yang sama.
Campurkan kuantiti yang sama puncak heather, puncak Fireweed, daun Jelatang biasa, puncak shepherd's-dompet dan bunga chamomile. Tanamkan 10 gram campuran herba dengan segelas air mendidih dan biarkan berwarna untuk minuman selama 6 jam. Tuang dan minum satu perempat daripada segelas merebus panas 4 kali sehari sebelum makan untuk merawat cirit-birit disebabkan oleh enterocolitis.
Dalam usaha untuk menangani dengan sembelit, anda perlu menggunakan tumbuh-tumbuhan, yang mengandungi pektin. Ia adalah disebabkan oleh keupayaan mereka untuk meningkatkan peristalsis. Tumbuhan ini bit merah, lobak merah, akar chicory, buah-buahan dan puncak Dill, kuning akar lobak, akar liquorice, akar lobak hitam, akar saderi, bawang, Rusia dok akar dan puncak tanaman bunga liar.
Campurkan kuantiti yang sama strawberi liar (semua tumbuhan), daun pudina, bunga tansy, bunga chamomile, buah-buahan anise, akar dan batang bawah valerian, Rusia dok akar dan kulit kayu pokok paya buckthorn. Tanamkan 10 gram campuran herba dengan 300 mililiter air dan rebus berwarna selama 15 minit dalam air mandi. Isikan botol termos dengan merebus dan serahkan kepada minuman selama satu jam. Tuang dan minum berwarna selepas makan dua kali sehari - pada waktu pagi dan petang. Anda perlu menggunakan ubat untuk menangani sembelit yang disebabkan oleh enterocolitis.
Jika anda mengalami gangguan pencernaan yang disebabkan oleh rembesan yang tidak mencukupi kelenjar, anda perlu menggunakan daun aloe, puncak Agrimony, hip batang, besar akar kuning gentian, akar lobak pedas, puncak yarrow, akar dan daun dandelion, akar lobak hitam, akar saderi dan wormwood puncak.
Burnet batang bawah yang besar dan akar, daun pisang yang lebih besar, daun Jelatang biasa, puncak yarrow, puncak Redshank dan puncak sama-daun knotgrass boleh membantu anda dengan pencegahan pendarahan ulser dan buasir.
Bunga kuda-chestnut, bunga chamomile, daun blackberry, puncak yarrow dan biji rami boleh digunakan sama ada sebagai ubat atau sebagai sebahagian daripada campuran herba-herba ini. Membakar herba segar dan menggunakannya untuk memampatkan untuk merawat pendarahan ulser dan buasir. Tanamkan herba kering dengan air mendidih dan meninggalkan mereka untuk minuman selama 15 minit. Balut herba dalam sehelai kain dan meletakkan memampatkan pada kawasan yang tidak baik selama satu jam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar