Kamis, 12 November 2015

Pemulihan Ayurveda Untuk Kehilangan rambut - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Pemulihan Ayurveda Untuk Kehilangan rambut - Adakah Mereka Benar-benar Berfungsi?

Cara Ayurveda untuk mengawal keguguran rambut.

Yang tidak terkira banyaknya Amerika - kedua-dua lelaki dan wanita - mendapati diri mereka beralih kepada ubat Ayurveda untuk mencegah keguguran rambut sebagai alternatif kepada bahan kimia yang mahal.

Perubatan Ayurveda menekankan bahawa tiga elemen yang berlainan di badan, yang dikenali sebagai doshas, ​​mesti bekerja seiring untuk menghalang keguguran rambut (atau penyakit lain). Remedi buatan sendiri untuk keguguran rambut melalui rawatan Ayurveda menangani Pitta dosha, atau unsur api badan. Mereka yang mempunyai ketidakseimbangan Pitta dosha cenderung untuk menjadi terlalu emosi, terdedah kepada kemarahan dengan cepat dan biasanya mengalami tahap stres yang tinggi. Menangani dosha Pita mereka bukan sahaja akan membawa kepada lebih banyak pengekalan rambut tetapi, sebagai manfaat tambahan, akan mengurangkan tekanan darah dan mencegah kerosakan saraf.

Doktor Ayurveda percaya bahawa rawatan untuk rambut gugur harus bermula dengan memberi tumpuan kepada putih pengeluaran sel darah sum-sum tulang. Apabila pengeluaran sel-sel darah putih dalam badan mencapai keadaan yang optimum, tubuh mengekalkan kawalan yang lebih besar ke atas penyakit dan tekanan, yang seterusnya membawa kepada pertumbuhan rambut dimaksimumkan.

Sudah tentu, banyak kemerosotan rambut ini telah dipilih secara genetik, supaya walaupun pesakit dengan tulang yang sihat dan sistem imun masih boleh mengalami garis rambut berundur. Penawar semula jadi untuk keguguran rambut melalui rawatan Ayurveda menggabungkan skim kompleks diet, minyak, urut, rehat yang mencukupi, meditasi, dan juga aromaterapi.

Apabila merawat dosha pita doktor Ayurveda akan cuba untuk menyasarkan pangkal rambut di kulit kepala dan folikel, di mana miskin toksin iklan peredaran darah menyebabkan rambut untuk bertukar kelabu atau merendahkan sama sekali.

Ubat Ayurveda untuk rambut gugur termasuk Aloe Vera, tonik menenangkan untuk menenangkan "api marah" elemen pita dosha. Selain di atas, minum setengah cawan jus Aloe Vera dan / atau mengambil gel dengan jintan putih secara teratur membantu kulit kepala mendapatkan kembali kesihatan yang optimum.

Urut adalah penting untuk, Dalam Ayurveda, apabila merawat keguguran rambut. Semasa urut, otot di kaki sangat kepala dirangsang, yang membawa kepada lebih banyak aliran darah, pertumbuhan otot lebih, dan, lebih kaya, aliran oksigen yang lebih baik. Mengurut kulit kepala dengan minyak kelapa dan / atau vitamin E dalam bentuk minyak juga merupakan sebahagian daripada rawatan. Urut secara semula jadi sepatutnya menyebabkan kawasan kulit yang berpeluh kerana ia menjana haba yang berlebihan. Jika urut luas tidak menghasilkan berpeluh kemudian memohon tuala yang hangat ke kawasan tersebut sebelum dan selepas. Tujuan berpeluh adalah untuk membantu operasi daripada kulit, yang menghasilkan aliran darah yang lebih besar.

Di samping itu, perubahan dalam diet adalah satu kemestian untuk menyediakan nutrien yang optimum untuk pertumbuhan rambut. Perubatan Ayurveda memerlukan peningkatan dalam penggunaan kalsium dan magnesium bersama-sama dengan protein tertentu untuk menjana pengeluaran rambut. Yogurt adalah sumber terbaik daripada kedua-dua kalsium dan protein; jika anda alah kepada susu kemudian memakan biji bijan putih setiap hari. Sebahagian kecil bijan mengandungi bersamaan kalsium yang cukup untuk tiga hari.

Gabungan Brahmi dan bhringaraj herba berfungsi untuk menolak lebih banyak darah melalui lapisan bawah kulit di mana pengeluaran rambut berlaku.

Hanya apabila digabungkan, semua rawatan di atas boleh menangkap proses keguguran rambut dan, dalam banyak kes, walaupun membalikkannya. Apa yang kita tahu hakikatnya adalah bahawa ubat-ubatan ini adalah tidak toksik, selamat, semulajadi, berkesan dan berpatutan. Jadi, jika anda mengalami keguguran rambut, tidak berputus asa. Sebaliknya mempertimbangkan meneroka cara Ayurveda - mempertimbangkan menggunakan ubat Ayurveda untuk keguguran rambut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar