Minggu, 15 November 2015

Solutions Maha Asli Untuk Radang kandung lendir

Solutions Maha Asli Untuk Radang kandung lendir

Pesakit radang kandung lendir mungkin biasa dengan nasihat perubatan tradisional. Biasanya doktor mengesyorkan rehat, dan mencadangkan melindungi bahagian badan yang terjejas daripada sebarang bentuk tekanan atau kerosakan yang mungkin berlaku. Selalunya bukan steroid ubat anti-radang (NSAID), ubat-ubatan tahan sakit yang lain, atau suntikan kortison dicadangkan. Walau bagaimanapun, banyak rawatan alternatif lain seperti hidroterapi, terapi fizikal, urut dan refleksologi telah terbukti membantu dalam mendapatkan kelegaan daripada sakit radang kandung lendir.

Ini adalah gambaran ringkas mengenai beberapa rawatan semula jadi untuk radang kandung lendir:

Hidroterapi: Dalam hidroterapi pek panas dan sejuk diletakkan di atas pada bahagian badan yang terjejas. Walaupun ais mengurangkan bengkak bahagian badan yang terjejas daripada radang kandung lendir, air suam dan pancuran bantuan panas dalam mencapai kelegaan daripada kesakitan yang timbul akibat daripada bengkak.

Menggunakan pek panas dan sejuk sebagai alternatif meningkatkan peredaran darah di bahagian tubuh yang terjejas. Ini bukan sahaja akan membantu dalam membawa lebih banyak nutrien di kawasan yang terjejas, tetapi membuang sisa juga, dengan itu membantu proses pemulihan.

Homeopati: Pesakit memilih rawatan homeopati untuk radang kandung lendir adalah dinasihatkan untuk mengambil belladonna, Rhus Toxicodendron dan Bryonia untuk mengurangkan kesakitan dan keradangan pada bahagian badan yang terjejas. Memohon Arnica gel di kawasan yang terjejas juga membantu dalam memberikan kelegaan segera dari kesakitan.

Acupuncture: Acupuncture juga merupakan cara yang berjaya untuk melegakan kesakitan radang kandung lendir. Ini terapi semula jadi menangani ketidakseimbangan asas dalam tenaga, atau qi, yang membuat orang yang mudah terdedah kepada radang kandung lendir di tempat pertama. Akupunktur nota gaya hidup individu, dan sering melakukan fizikal yang lengkap sebelum memasukkan sebarang jarum. Dalam akupuntur, jarum kecil yang mahir diletakkan di tempat kerja tertentu pada badan untuk memulihkan atau mengedar semula tenaga, sehingga baki dicapai.

Chiropractic: Chiropractic rawatan adalah satu lagi rawatan yang berkesan untuk radang kandung lendir. Rawatan ini melibatkan muslihat dan manipulasi tulang belakang untuk menyesuaikan tulang belakang. Ia bukan sahaja membantu dalam membina gerakan yang betul dalam pelbagai sendi tetapi juga memperbaiki peredaran darah dan membantu dalam mendapatkan kelegaan daripada sakit radang kandung lendir.

Urut: terapi urut adalah satu penyelesaian yang berorientasikan hasil untuk merawat radang kandung lendir bukan-jangkitan. Dalam rawatan ini, urut di kawasan yang terjejas dilakukan dengan menggunakan minyak pati ringan yang membantu dengan mengurangkan keradangan dan meningkatkan peredaran darah ke sendi. Urut lembut di kawasan yang terjejas membantu dalam menenangkan otot dan mendapat kelegaan daripada sakit di kawasan radang kandung lendir terjejas.

Reflexology: ini adalah jenis bodywork yang memberi tumpuan terutamanya kepada kaki. Teori utama refleksologi adalah bahawa terdapat "mata refleks" pada kaki dan tangan yang berhubung kait dengan organ-organ tertentu, kelenjar, dan bahagian-bahagian badan yang lain. Mengenakan tekanan kepada kawasan-kawasan refleks dipercayai untuk menggalakkan kesihatan dalam organ-organ yang hampir sama dengan cara laluan bertenaga. Keseimbangan dalaman adalah matlamat.

Selain daripada terapi dan rawatan, terdapat banyak ubat-ubat lain yang mana anda boleh merawat radang kandung lendir di rumah.

1. Cayenne lada dan epal sider cuka: Sapukan minyak zaitun panas ke kawasan badan yang terjejas kemudian rebus 1 sudu besar cili merah dengan 1 cawan cuka epal cider. Reneh campuran untuk 15 minit, biarkan ia sejuk sehingga ia tidak akan terbakar, kemudian celup kain dalam cecair dan memohon kepada bahagian badan yang terjejas.

2. Air Laut: Minum air laut juga dipercayai untuk menghapuskan radang kandung lendir kronik. Pesakit boleh membeli air laut dari sebuah kedai makanan kesihatan tempatan. Walau bagaimanapun, pesakit dengan tekanan darah tinggi tidak boleh mengambil.

3. Emu Minyak: minyak Emu mengandungi tahap asid linolenik yang menembusi kulit dan memberikan kelegaan daripada sakit radang kandung lendir. Sapukan minyak Emu di radang kandung lendir menjejaskan otot dan sendi. Emu Oil disebut-sebut sebagai salah satu rawatan rumah terbaik radang kandung lendir.

4. Mullein teh: Rendam kain dalam teh mullein dan memohon pada kawasan radang kandung lendir yang terjejas. Ulangi proses ini secara berkala. Untuk mengelakkan kekejangan, memohon minyak lobelia kepada sendi yang terjejas. Chamomile, hop, dan teh ketayap juga membantu dalam proses penyembuhan.

5. Susu: Pada waktu malam, sebelum tidur, mengambil 1 cawan susu panas dengan 2-3 sudu teh minyak Castor di dalamnya. Ini akan membantu menghapuskan keracunan dalam usus besar dan akan memudahkan buang air besar, yang akhirnya akan membersihkan kekotoran kolon. Individu dinasihatkan untuk terus mengambil ubat ini sehingga simptom hilang. Jika anda dapat mencari susu mentah di kawasan tempatan anda, lebih baik. Susu homogenized pada dasarnya 'mati' daripada nilai pemakanan.

6. Air: Jika radang kandung lendir itu disebabkan kerana gout, air merupakan penyelesaian terbaik. Minum banyak air untuk mengusir sistem dan mengekalkan diet yang betul. Penghidratan adalah elemen ketara penting dalam kesihatan baik pula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar