Kamis, 12 November 2015

Spine Surgery - Adakah Ia Benar-benar Selamat?

Spine Surgery - Adakah Ia Benar-benar Selamat?

Pembedahan tulang belakang tidak selalu perlu untuk merawat sakit belakang; Walau bagaimanapun, terdapat beberapa keadaan apabila ia menjadi perlu untuk menjalani prosedur ini, terutamanya apabila tiada rawatan lain berfungsi. Dalam kebanyakan kes, pembedahan tulang belakang diambil sebagai langkah terakhir selepas menjalani beberapa rawatan tidak invasif. Kebanyakan doktor menyarankan menjalani sehingga enam bulan terapi sebelum mengambil pembedahan. Terdapat beberapa kebimbangan mengenai keselamatan prosedur dan ada yang takut untuk menjalani pembedahan pada risiko kekal merosakkan belakang mereka.

Sebab utama untuk menjalani pembedahan tulang belakang adalah untuk membetulkan luka anatomi pada pesakit yang gagal untuk bertindak balas secara positif kepada rawatan seperti urut, terapi fizikal dan ubat-ubatan. Tulang belakang mungkin bahagian yang paling penting dalam sistem otot. Apa-apa kerosakan yang serius kepada ia mungkin mempunyai implikasi yang serius ke atas kesihatan pesakit dan, dalam kes-kes yang teruk, kecederaan tulang belakang yang teruk boleh membawa kepada lumpuh. Sama ada pembedahan tulang belakang selamat atau tidak adalah sangat dipertikaikan dan subjektif. Terdapat banyak faktor yang boleh menentukan keselamatan mana-mana prosedur pembedahan. Oleh kerana kebanyakan doktor menyatakan, tiada prosedur perubatan yang tanpa risiko.

Keselamatan pembedahan tulang belakang yang sangat bergantung kepada keamatan prosedur. Dalam kebanyakan kes, semakin tinggi keamatan prosedur, semakin tinggi risiko; hakikat ini menunjukkan dengan selamat untuk mengatakan bahawa keselamatan mana-mana prosedur perubatan adalah berkadar terus dengan kekuatannya. Walau bagaimanapun, dengan kedatangan lebih banyak teknologi dan kemajuan dalam penjagaan kesihatan, lebih selamat prosedur pembedahan telah diwujudkan; walaupun ini tidak secara automatik menjamin keselamatan prosedur.

Dalam beberapa kes, pembedahan tulang belakang boleh dilakukan sekali pandang, terutamanya jika keadaan pesakit tidak begitu buruk. Dalam kes seperti ini, ini jenis prosedur pembedahan boleh menawarkan risiko yang sedikit atau tiada. Satu-satunya jaminan anda boleh mendapatkan jika anda ingin memastikan bahawa prosedur yang dilakukan dengan betul dan dengan cara bebas risiko yang paling adalah untuk mendapatkan seorang doktor yang telah mempunyai banyak prosedur pembedahan berjaya. Semakin tinggi kadar kejayaan doktor anda, semakin besar kemungkinan ia adalah bahawa anda boleh pergi melalui pembedahan dalam satu bahagian.

Pembedahan tulang belakang memerlukan pemotongan lama dan ia mungkin mengambil sedikit masa untuk pulih selepas prosedur yang telah dilakukan. Cara terbaik untuk memastikan keselamatan adalah untuk mengambil masa anda untuk pulih dan memastikan bahawa anda melakukan semuanya dengan doktor memberitahu anda untuk supaya anda boleh akhirnya mendapatkan pemulihan penuh.

Terdapat alternatif lain seperti penyahmampatan tunjang dalam industri kiropraktik yang boleh menjadi bantuan yang besar bagi orang yang mengalami isu-isu belakang. Ia adalah satu pilihan jika anda benar-benar tidak mahu pergi melalui pembedahan belakang kerana ia boleh menjadi sangat menyakitkan tetapi penyahmampatan tulang belakang tidak walaupun dekat dengan pembedahan tulang belakang kerana tidak sakit sangat minimum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar