Minggu, 15 November 2015

Perubatan homeopati - The Art of Healing

Perubatan homeopati - The Art of Healing

Saya mula berminat dalam homeopati kerana saya mengambil makanan tambahan. Saya membina badan dan memerlukan lebih banyak protein, karbohidrat, dan lain-lain Seperti yang saya telah mencari cara yang lebih baik dan lebih cepat untuk meningkatkan badan saya, saya datang di homeopati. Yang pada pandangan pertama kelihatan seperti penuh omong kosong dan cara murah. Tetapi dalam realiti, ia sebenarnya berfungsi dengan baik. Seperti yang saya telah membaca berpuluh-puluh dan berpuluh-puluh kes oleh kajian kes, homeopati tidak bekerja dan kadang-kadang ia berfungsi di mana perubatan barat atau moden gagal.

Homeopati mempunyai banyak hasil yang positif saintifik dan muktamad bahawa kesan plasebo diketepikan oleh kebanyakan ahli-ahli sains. Walau bagaimanapun, homeopati tidak boleh menghasilkan keputusan yang positif linear yang pada asasnya bermakna, ubat homeopati yang boleh menyembuhkan seorang individu tidak semestinya bekerja dengan individu yang lain. Ini adalah salah satu sebab mengapa ramai orang berpendapat bahawa ubat-ubatan homeopati penuh dengan omong kosong. Ia tidak berfungsi pada semua orang dan apabila ia berfungsi, ia sering membuat kesimpulan bahawa orang yang sembuh akan telah sembuh dengan atau tanpa ubat-ubatan homeopati. Ini adalah bagaimana kebanyakan orang berfikir dan oleh itu, ubat-ubatan homeopati adalah disukai oleh masyarakat perubatan.

Ubat homeopati adalah ubat dari alam semula jadi. Ia adalah sangat selamat dan sangat semula jadi. Ia berfungsi berasaskan sains perubatan semula jadi yang meningkatkan badan atau merangsang pertahanan badan semula jadi sendiri supaya orang yang boleh diubati dan menjadi keseluruhan lagi atau bebas daripada penyakit. Ubat homeopati meliputi pelbagai jenis penyakit. Kebanyakan produk perubatan homeopati mempunyai kesan terapeutik pada minda, badan dan juga memberi banyak tenaga. Walau bagaimanapun selagi ubat-ubatan homeopati tidak mempunyai kadar kejayaan yang besar kepada setiap individu, kebanyakan orang tidak akan menerimanya sebagai ubat dan ada pula yang memanggilnya satu penipuan.

Salah satu alasan terbaik untuk mencuba ubat-ubatan homeopati adalah bahawa ia adalah sangat selamat. Ia tidak mempunyai kesan sampingan seperti ubat-ubatan preskripsi. Jadi orang-orang yang mencari cara-cara untuk menyembuhkan penyakit-penyakit sering cuba ubat-ubatan homeopati kerana mereka tidak mempunyai kesan sampingan dan boleh diambil dengan selamat. Walaupun ia tidak berfungsi atau walaupun orang yang ragu-ragu, hakikat bahawa ubat-ubatan homeopati yang murah dan boleh dibicarakan dengan selamat menjadikan ia sangat popular hari ini.

Satu lagi sebab ialah ia tidak membentuk tabiat atau ketagihan. Banyak ubat-ubatan preskripsi boleh mendapatkan anda ketagih, membuat beberapa orang mati akibat dos berlebihan atau mendapatkan sicker. Sesetengah orang sering menggunakan ubat-ubatan preskripsi juga untuk mendapatkan tinggi. Adakah kita benar-benar mahu orang yang kita sayangi untuk mendapatkan ketagih dadah atau bahan-bahan tersebut? Kita sering melihat ubat-ubatan homeopati apabila risiko bahaya mengatasi kesan terapeutik yang dikehendaki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar